background

Tarihçe

1972’de Erkalıp ile otomotiv sektöründe faaliyet göstermeye başlayan şirketimiz kuruluşunun ilk yıllarında kalıp ve TOFAŞ servisleri için yardımcı ekipmanlar üretmiştir. 11 Mart 1979 ‘da yurtiçi pazarına yedek parça olarak sunulan istavroz ve rulmanları da içerecek şekilde direksiyon mili üretimi aylık 1.250 adet satış rakamına ulaşmış, ardından TOFAŞ ile seri üretime geçiş ise otomotiv sektörünün krizden çıkıp yeniden ivme kazandığı 1981 yılından itibaren olmuştur. Bu dönemde Murat 131 (Kus serisi) otomobillerinin direksiyon alt mil üretimine başlayan Ermetal için bu, tarihinin en önemli mihenk taşıdır. O yıllardaki imalat olanakları göz önüne alındığında çok önemli bir parça olan ve yurtdışından ithal edilen mil üretiminin yerlileştirilmesi, Ermetal ve TOFAŞ için hep gurur kaynağı olmuştur. Bu önemli proje her iki firma yetkililerinin karşılıklı ortak çalışmasıyla gerçekleşmiş ve ileriki tarihlerde yerli üretim parçalar için çok önemli bir referans olmuştur. Aynı yıllarda TOFAŞ için el fren kolu, kardan mili, çeşitli sac parçalar vb. üretilerek işlem hacmi arttırılmıştır. Daha sonraki yıllarda Tofaş’ın PALIO-ALBEA tipleri için direksiyon mil sistemi üretilmiş ve son olarak da DOBLO’nun direksiyon mili için NEXTEER (eski adıyla DELPHI) ile ortak proje gerçekleştirilerek bu ürünün yerlileşmesine katkıda bulunulmuştur. 2000-2006 yılları arasında yapılan çalışmalarla müşteri çeşitliliği arttırılarak; FORD OTOSAN, OYAK RENAULT, RENAULT-FRANSA, TOYOTA TMMT, TOYOTA INGILTERE’YE 1. Seviye İmalatçı olarak hizmet verilmeye başlanmıştır. Bu müşterilerimiz için; gövde ve şasi sac parçaları, kaynaklı kompleler, menteşe, salıncak kolu, crash box, direksiyon mili, (A-B-D Pillar) gibi emniyet parçaları üretilmektedir.

2007-2012 yılları arasını yatırım ve büyüme fırsatı olarak kullanan Ermetal; ilave fabrika binası, robotlu pres ve kaynak hatları yatırımlarını gerçeklestirmiştir. Gelecekteki projelerde bazı ürünlerde CO-DESIGN yaparak projelere daha kapsamlı şekilde dahil olmayı hedefleyen Ermetal Otomotiv, bu ideali gerçekleştirebilmek için tüm şirketler grubunu kapsayacak şekilde Kasım 2011’de “Ar-Ge Merkezi”ni kurmuştur.

 

2012-2019 yıllarında ise iç süreçlerindeki iyileştirmelere odaklanan Ermetal, 2012 yılında start verdiği ve 2013 yılında 18 puan ile başladığı FIAT’ın dünya klasında üretim metodunu (WCM) model olarak benimsemiş; bu yolculukta 2019 yılında 50 puan ile Bronz Seviye’ye ulaşmıştır. Ayrıca otomotive parça üreten firmaların sahip olması gereken Otomotiv Kalite Sistemi IATF 16949 Sertifikası’na, gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için yaptığı çalışmalardan dolayı ISO 14001 Sertifikası’na, bilgi güvenliğini sağlamak üzere ISO27001 Sertifikası’na, FORD/OTOSAN’ın birlikte çalışabilmek için şart koştuğu Q1 Belgesi’ne de sahiptir. 50 yıla yakın otomotiv sektörüne hizmeti süresince müşterilerin takdirleri sonucu çeşitli ödüller alan Ermetal Otomotiv’in Ekim 2006’da Torino/İtalya’da gerçeklesen ve tüm dünyadaki FIAT yan sanayilerinin katıldığı “CONVENTION QUALITAS 2006” töreninde Türkiye’den kendi sektöründe tek yan sanayi kurulusu olarak “FIAT AUTO 2005 KALITE ÜSTÜN BASARI ÖDÜLÜ” ve Haziran 2018’de Paris/Fransa’da gerçekleşen ve tüm dünyadaki RENAULT yan sanayileri arasından “RENAULT SATINALMANIN SÜRDÜRÜLEBILIRLIGI ÖDÜLÜ” almaya hak kazanmış olması küresel rekabetteki en dikkat çeken başarılarıdır. Bunun yanı sıra 2014 yılında Oyak-Renault Kalite Ödülü, 2015 yılında Ford-Otosan Yılın Tedarikçisi Ödülü, 2016 TOFAS WCM Ödülü, 2017 Tofas Kalite Ödülü gibi kalite, proje yönetimi, maliyet iyileştirme gibi farklı dallarda her yıl aldığı ödüllere sürekli yenilerini eklemenin onurunu yaşamaktadır.

Fahrettin GÜLENER
Caption